ברחבי הארץ: מהפכת העירוב המהודר נמשכת | תיעוד

    נתי קאליש No Comments on ברחבי הארץ: מהפכת העירוב המהודר נמשכת | תיעוד

    ארגון "מוקד העירוב" ערך כנס מיוחד להצלת אלפי יהודים מחילול שבת ולהכפלת הפעילות בישובים | הגאון הגדול רבי אריה דינר שליט"א אמר בכינוס: "הארגון הביא את המודעות של 'עירוב מהודר' לכל ערי השדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון "מוקד העירוב בארץ הקודש" ערך לראשונה השבוע כינוסים מיוחדים לחיזוק קדושת השבת ושמירה על  איסור טלטול ביישובי הארץ. בכינוסים עלה הצורך לעזור לעשרות בקשות סיוע המגיעות מישובים שמתמודדים עם חוסר תקציב, או במקומות בהם יש התמודדות עם תושבים שקורעים את העירוב בלי כוונה, זאת בנוסף ליישובים ומקומות בהם לצערנו הרב העירוב פסול ממש. הכינוסים נערכו בירושלים ובני ברק, בהם השתתפו רבים מבודקי ומפקחי העירוב המהודר מכל רחבי הארץ.

    הגאון רבי יהודה אריה דינר שליט"א, עמד בדבריו על גודל המהפכה בתחום העירובים בעקבות הפעילות של מוקד העירוב, וסיפר כי בקטנותו היה גר באנגליה, ובעוד יהודי המקום היו נזהרים לא לטלטל במקומות בהם אין עירוב, הרי שיהודים מארץ ישראל שהתארחו באנגליה לא ידעו מה זה לא לטלטל, כי טרם הכירו מציאות שכזאת, הם היו רגילים לסמוך על העירוב, עד כדי כך שלא היה במושגים שלהם שיש מקום עם איסור טלטול.

    הרב סיפר כי בתקופה האחרונה הגיע אליו אברך עם שאלה על עדיפות נושא הלימוד, האם ללמוד בכולל בו לומדים הלכות עירובין בעיון, או כולל בנושא אחר, "אמרתי לו שכדאי מאד ללמוד הלכות עירובין, זה דבר שלא עוסקים בו רבים. אצלנו זה היה כמו לימוד חכמת הנסתר, אבל כעת ברוך ה' אכשר דרא ובזכות השיעורים של מוקד העירוב והעלונים, רואים כי בכל סעיף בשולחן ערוך יש דבר שנוגע למעשה" אמר הרב.

    הגאון רבי משה אנגלרד שליט"א מייסד ארגון "מוקד העירוב" בארץ הקדש אמר בכינוס:  "בחסדי ה' יש התעוררות גדולה בציבור על שמירת השבת וכי מוקד העירוב פועל רבות להוסיף עוד ועוד עירובין בארץ הקדש ובנוסף לגרום לכך שכל העירובים יהיו מהודרים כשיטה המסורה לנו מרבותינו מצוקי ארץ ובראשם ה'חזון איש' שכתב פרטי דינים רבים בנושאי עירובין ומיושמים בהנחיות ההלכתיות של "מוקד העירוב" דברי הרב אנגלרד.

    במחלקת בדיקת הישובים בארגון "מוקד העירוב", מספרים על התפתחות המודעות בקרב יישובים רבים, על קדושת השבת והצורך בעירוב כשר ומהודר, כך למשל באחד המושבים הסמוך לאופקים פנו למוקד העירוב בבקשה להכוונה לבניית עירוב עקב התחזקות רוחנית של חלק מבני המושב, אותם מתחזקים אכן הגיעו להסכמה עם כלל התושבים על בניית עירוב, אך מקור תקציבי לכך טרם הושג.

    בעקבות הצורך והביקוש הגדול לעירוב מהודר בכל רחבי הארץ נערכו בתקופה האחרונה שני מעמדים מיוחדים, בהשתתפות עשרות תלמידי חכמים מפקחי ובודקי עירובין, המכירים מקרוב את הפעילות הגדולה והמורכבת של מוקד העירוב, ומבינים כי יש להכפיל ולשלש את האפשרויות לעשיית עירובים בכל רחבי הארץ, בכדי לזכות עוד ועוד מאחינו בית ישראל.

    בנוסף הגיעו למעמד רבני מושבים שסיפרו על התועלת הגדולה שקיבלו ממוקד העירוב, עם חוויות מהשטח. הרב חיים מאמו שליט"א רב המושב "הודיה" בדרום הארץ ליד אשקלון, סיפר כי לא ניתן היה לסמוך על העירוב במושב מחמת שהערוב נקרע ונחתך פעמים רבות ללא יכולת לתקנו שוב ושוב, עד שהגיע הבודק של מוקד העירוב ובמסירות נפש של ממש נכנס כל יום שישי בבוץ ובשדות קוצים, חפר ויצק עמודים במקומות חדשים, מתקן כסדר חוטים שנפרמו, גוזם עצים שמפריעים לחוטי ותוואי העירוב, 

    הרב ציין כי המסירות נפש של ארגון מוקד העירוב לימד את בני המושב על קדושת השבת והכניס אווירה של שבת לכל הישוב, מעתה מוכרים את זכות העירוב בכל שבת בבית הכנסת, בתקופה האחרונה יש משפחות שהתחזקו, בטוח שיש לעירוב חלק גדול בחיזוק הרוחני הזה.

    לסיום פנו הרבנים בבקשה לציבור הרחב להיות שותפים, לסייע ולעמוד לימין בודקי ומפקחי העירוב של ארגון "מוקד העירוב" בארץ הקדש, במיוחד בשבוע הזה בו נערכת מגבית מיוחדת לחיזוק כלל העירובין בכדי להפכם לעירוב מהודר. 

     

     



    0 תגובות